PAKETERAD LÖSNING

DOKIT™ Förenkla dokumenteringen av din IT-miljö

Med DOKIT ger vi dig möjligheten att ta ett steg bort från dokumentationsdjungeln. Vi gör istället dokumenteringen av din IT-miljö automatiserad, enkel och lätt att följa upp. Du får full kontroll över dokumentationen utan att fundera på VAR eller OM den finns. Vi samlar informationen på ett ställe, gör den överskådlig och ger dig möjligheten att komplettera där det finns behov. Därmed skapas en samlings- och utgångspunkt i det dagliga arbetet med din IT-miljö. Enkelt, tryggt och centralt.

Fördelar i korthet:

  • Enkelt att använda, anpassa och bygga ut
  • En samlingspunkt för information från flera källor
  • Lagrar säkert och centralt
  • Håller delar av din dokumentation automatiskt uppdaterad
Image

Daniel Coquard

Specialistsäljare produktlogistik

0920-219901

070-1912323

Skicka epost

DOKIT borde upplevas live

För att fullt ut kunna visa DOKITs potential är det enklast att köra en live-demo. Ge oss bara 15 minuter av din tid så går vi igenom hur det funkar och hur vi enkelt kan anpassa detta verktyg efter just din organisations behov. Fyll i dina uppgifter här så bokar vi en kvart:




    Så hanterar vi dina personuppgifter

    Om du vill gå vidare efter demon är helt upp till dig. Hoppas vi hörs!

    Vad är DOKIT?

    DOKIT är ett automatiserat system som samlar IT-system-relaterad dokumentation och information på ett ställe som är enkelt att komma åt. Du bestämmer själv vad som ska visas, följas upp eller bevakas. Automatiken och enkelheten att använda systemet medför att du sparar tid – både din egen, teknikers och även konsulters tid.

    Ett ställe för all din viktiga information

    Det är enkelt att komma igång med DOKIT och tack vare den automatiska uppdateringen har du alltid den senaste informationen till hands på ett och samma ställe. Du kan fylla på och bygga ut när dina behov förändras och skräddarsy dina personliga DOKIT-sidor. Du kan exempelvis se serverinformation, beroenden, rutiner som skall följas eller statusmeddelanden. Information hämtas från dina system så att du slipper logga in på flera olika ställen.

    Samarbeta och sammanställa

    Spara din information direkt i DOKIT när du skapar så har alla som behöver informationen automatiskt tillgång till den! Annars är det vanligt att information finns på olika platser. Det medför också att man vet att informationen som finns är den gällande och senaste och samarbetet både underlättas och effektiviseras. All information är fullt sökbar så med DOKIT slipper du söka igenom nätverkskataloger och lokala hårddiskar, slipper logga in på flera ställen, minskar personberoendet och gör det enkelt att sammanställa den information du är intresserad av.

    Varför dokumentera manuellt det som kan göras automatiskt?

    Vi har tänkt lite annorlunda för att göra dokumentationen så enkel som möjligt att hålla uppdaterad. För vissa delar görs arbetet helt automatiskt. DOKIT samlar information och dokumentation från organisationens IT-miljö. Har du en virtuell servermiljö samlas serverinformation, minnestilldelning, IP-adresser och liknande in automatiskt. Den insamlade informationen kan du sedan komplettera genom att manuellt fylla i enkla mallar för olika ändamål. Då får en central plats för exempelvis omstartsrutiner, IP-plan med inventerat utfall, driftloggar, systemdokumentation, systemberoenden och annat.

    Kom igång med DOKIT

    Med anpassningsbara mallar och den enkla dra-och-släpp-tekniken med automatisk informationstaggning kan du snabbt börja använda DOKIT. Lagringen sker centralt och säkert, allting du väljer att lägga upp och läsa in är i tryggt förvar och visas i en enhetlig miljö.